Translate

30 Kasım 2019 Cumartesi

15.Füssen- Britenwang- Lindau Insel

19.07.2016.

Artık dönüş yoluna geçtik. Dönüş tarihimiz gelene kadar Bavyera bölgesinde zaman geçireceğiz. 2014 yılında Romantik yolu gezmeye geldiğimizde Füssen ve Plansee gölünü ve Bodensee gölünü görmemiştik. Buraları görebiliriz diye düşündük ve Bavyera'nın o yeşil cennetine doğru arabayı sürdük. Füssen'e geldiğimizde karnımız epey acımıştı. Biraz kasabayı dolaştık karnımızı doyurduk.

Füssen Bavyera'nın güneyindeki Doğu Algoi ilinde Romantik yolun başlangıcında olan      13 bin nüfuslu bir şehir. Şehirde görülebilecek çok güzel şatolar kaleler var. 2014 yılı yazımda bahsetmiştim. Şu an biz sadece kasabayı gezdik ve ayrıldık.

Her zamanki gibi karnımızı doyurduğumuz Mc Donald's.....
Füssen'den ayrıldık. Avusturya sınırları içinde bulunan Plansee gölünü görmeye gittik.

Dağların arasından yol alarak göle doğru indiğimizde gördüğümüz manzara karşısında dilimiz tutuldu, sanki cennete geldik. Yeşilin ve mavinin tonlarının bu kadar güzel olduğunu hiç bir yerde görmemiştim.

Plansee gölü Rette bölgesindeki Bretenang ve Heiterwang belediyelerine yakın 280 hektarlık bir alanı kaplar. Gölün en büyük özelliği bence rengi. Görünüşüne bittim.

Burada yürüyüş, bisiklet, kanoya binmek gibi aktivitelerin dışında su altı sporları da olduğunu unutmayın. Gölün dibini görmek hoş olsa gerek. Kışın gölün üzeri buz tuttuğundan buz pateni de yapılıyormuş.

Bizde göle girmek için kendimize çok güzel bir yer bulduk. Ama o da ne göl buz gibi ben şahsen girmedim. Hevesimiz kursağımızda kaldı.

Plansee gölü Avusturya'nın Tyrol bölgesinde bulunmakta. Bir kanal ile Heiterwang gölüne bağlanıyor. Gölleri bir tekneyle de gezebiliyorsunuz.

Bu cennet gibi yerden ayrılırken hiç denizi olmayan bir ülkenin olağanüstü göllere sahip olmaları ve bunları korumaları, çevrelerinde bir tek bina bulunmaması hayranlık verici.             Bizde ise muhteşem göllerimizin çevreleri, gözleri para bürümüş bir avuç insan tarafından sürekli kirletiliyor.

Buradan Almanya'nın Bavyera bölgesinde bulunan Konstanz gölündeki Lindau kasabasına gidiyoruz. Burada Konztanz gölünün Almanya kısmındaki Lindau kasabasını gezeceğiz.

Lindau köklü bir geçmişe bağlı olup Konstanz gölünün içinde yer alan bir adaya da sahiptir. Ada şehrin tarihi bölgesini içine alır. Adaya biri demiryolu yolu köprüsü olmak üzere iki köprüye bağlı olan Lindau oldukça lüks bir kasaba görünümünde. Biz direk adaya doğru gittik.

Koblenz gölündeki Lindau kasabasının resmi adı '' Konstanz gölündeki Lindau'' anlamına gelen Lindau im Bodensee dir. Yani bu bölge Bodesee gölü olarak da bilinmekte.                    882 yılında St Gallen'den gelen bir rahip bu bölgeye bir rahibe manastırı kurmasıyla bölge Lindau olarak bilinir.

Adaya girmek çok zor oldu. Çok kalabalık bir yer. Ada kasabanın tarihi kısmını barındırıyor. Dolayısıyla inanılmaz kalabalık. Arabayı park ettikten sonra adayı gezmeye başladık.

Adanın tarihi kısımları orta çağdan kalma. Binaları, kiliseleri, sokakları dışında bahçeleri inanılmaz güzel, estetik ve bakımlılar.

Lindau 1275 yılında Roma imparatorluğu tarafından ''Özgür İmparatorluk Şehri'' olarak ilan edilen bir balıkçı kasabası iken daha sonraları bir ticaret merkezine dönüşmüştür. Gezebileceğiniz birçok orta çağdan kalma binalar kiliseler var ama biz bahçeyi gezmekle yetindik. Çünkü ada çok kalabalık ve hava çok sıcak. Sanırım çok yorulduk.

Bahçesi gölleri, şehir merkezi her şeyi çok güzel ama çok yorulduk, erkenden bir yer ayarladık ve Lindau adasını terk ettik.

Gutenzel köyünde bir aile tarafından işletilen güzel bir otelde kaldık. Otel Klosterhof.