Translate

5 Nisan 2016 Salı

1. gün Bolonya - Floransa

1. Temmuz. 2015

2015 yaz tatilimizi İtalya, Fransa, İspanya şeklinde planladık. İtalya'nın kuzey kısmını geçen sene gezdiğimiz için bu sene Toskana bölgesini ve batı kısmında gezmeyi planladık. Buradan Genova üzerinden Fransa'ya, şatolar yolu üzerinden Paris'e oradan Normandiya kıyılarından sahili takip ederek İspanya'nın Bask bölgesine daha sonra Barselona, Andorra ve tekrar güney Fransa üzerinden İtalya'ya giriş yapıp Bolonya'dan yurda döneceğiz.
  İtalya gezimize Bolonya'dan başlamaya karar verdik. 1 temmuz çarşamba sabahı Bolonya uçağına binmek için Sabiha Gökçen Havalimanı'na geldik. 30 TL yurt dışı vergisi ödeyerek, uçağımıza doğru gittik. Uçak 2 saat kadar rötar yaptıktan sonra havalandı. iki buçuk saat kadar sonrada Bolonya'daydık. Valizlerimizi aldıktan sonra arabamızı alacağımız havaalanı içindeki acentaya gittik. Burada oldukça vakit kaybettik, her neyse buradan arabanın olduğu garajı da bulmak oldukça vaktimizi aldı ve neredeyse saat öğleden sonra 3 olmuştu. Üstelik oldukça sıcaktı. Bolonya'yı son güne bırakarak Floransa'ya doğru yola çıktık.

Floransa'ya varmadan önce yol üzerinde sol tarafta Barberino Designer Outleti vardı. Burayı ziyaret edelim dedik. İyi ki de bu yola girmişiz meğerse otobandan gidiyormuşuz 10 Euro para ödedik. Aslında 6 euro tutmuştu ama makina parayı geri vermedi.
  Barberino Designer Outleti sanki bir park geziyormuşsunuz gibi ferah ve güzeldi. Tabi sıcak...Biraz gezerek ayaklarımızdaki uyuşuklukları attık. Karnımızı doyurduk tabi ki pizza, gezdik dolaştık. İlk gün alışveriş yapacak değildik herhalde, zaten fiyatlar outlette olsa bile bize göre değildi.

Bu seneki arabamız

Barberino Designer Outlet

Buradan ayrıldıktan yaklaşık 20 dk sonra Floransa'ya vardık. Ama otelimizi bulmak oldukça zor oldu. Otele gitmek için aynı yerlerden belkide 3 kere falan geçmişizdir. Meğerse içeri kısımda kalıyormuş.

Burası bir çiftlik evi. Armonie Di Villa Incontri, kraliyet amblemi var.
Sahibi bu evi butik otel yapmış.Yanında 16. yy dan kalma ev hala duruyor inanılır gibi değil. Muhteşem bir yer. Ama insan bir o kadar da ürperiyor. Otelin odası da garipti. Tavanı oldukça yüksekti. Neyse satın almayacağız nasıl olsa diyerek bir geceliğine 90 euro ödedik

Otele yerleştikten sonra akşam 6 gibi şehre indik, amacımız arabayı park edip Piazzale Michelangelo meydanına gitmek daha doğrusu çıkmak.
    Oldukça fazla merdiven ve yokuş kullanıyorsunuz ama değiyor. Araba ile bir yere kadar çıkabilirsiniz biz gezerek çıkmayı tercih ettik. Akşam olduğu içinde hava güzeldi.

1869 yılında Floransa'lı bir mimar olan Giuseppe Poggi tarafından tasarlanmıştır.
Piazzale Michelangelo meydanı tüm Floransa şehrini yukarıdan görmenizi sağlıyor. Gerçekten muazzam bir manzara.

Bunun yanında meydanda Michelangelo'ya ait bir alan var. Burada Michelangelo'ya ait bir çok eserin kopyaları sergileniyor. Davud heykelinin bir kopyası da burada bulunmakta.

Dondurma yedik, bira içtik ve uyumak üzere otelimize döndük.